علاقمندان دارت استان آذربایجان غربی

علاقمندان دارت استان آذربایجان غربی

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

ساعت

امکانات

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 129
بازدید هفته : 219
بازدید ماه : 218
بازدید کل : 179659
تعداد مطالب : 439
تعداد نظرات : 49
تعداد آنلاین : 1


انجمن دارت ارومیه

وبسایت ورزشی


مسابقات قهرمانی جهان 2014 PDC
 

 جدال نفس گیر "فن گرون" و "اندرسن"

در ادامه دور سوم مسابقات قهرمانی جهان 2014 PDC ، بعد از ظهر دیروز "مایک قدرتمند" با بازگشتی خارق العاده ، حریف نامدار خود "گری اندرسن" ، قهرمان لیگ برتر 2011 ، را از پیش رو برداشت.

در یکی از 3 بازی باقیمانده از دور سوم ، بعد از ظهر دیروز ، "مایکل فن گرون" هلندی ( نایب قهرمان جهان درسال 2013 و قهرمان لیگ برتر در همان سال) به مصاف "گری اندرسن" اسکاتلندی (نایب قهرمان جهان در سال 2011 و قهرمان لیگ برتر در همان سال) رفت!!!!!!!

در جدال 2 تن از بهترین بازیکنان دارت جهان ، این گری اندرسن بود که با شروعی پر قدرت 3 ست از 4 ست اول را به سود خود به پایان برده و با نتیجه 3 بر 1 در آستانه پیروزی قرار گرفت.

در ادامه MVG  (فن گرون) ست پنجم را با نتیجه 3 بر 2 (لگ) با 12 ، 11 و 13 دارت به پایان رساند. "فن گرون" ست ششم را نیز با همین نتیجه به پایان رساند و هر 2 حریف به تساوی 3 بر 3 رسیدند.

اما در ست هفتم این جوان هلندی بود که با برتری 3 بر 1 ، پیروز این ست و پیروز میدان لقب گرفت و با میانگین score 100.20 بهترین نمایش خود را از شروع تورنومنت تا پایان دور سوم ارائه نمود.

گفتنی است میانگین score "اندرسن" در این دیدار 98.18 بود!!!! و بی شک یکی از زیبا ترین بازی های دورسوم رقابتها را این دو نابغه دارت جهان رقم زدند.

اما قبل از این مسابقه ، "آدرین لوئیس" و "جیمز وید" با غلبه بر حریفان خود ضمن راه یابی به جمع 8 نفر پایانی ، حساس ترین بازی دور یک چهارم پایانی را رقم زدند!!!

بازی کلاسیک دور یک چهارم نهایی ، بی تردید نبرد "لوئیس" ، قهرمان جهان در سالهای 2011 و 2012 با "وید" موفق ترین بازیکن تاریخ PDC پس از تیلور (از لحلظ تعدادعناوین قهرمانی در تورنومنت های معتبر) خواهد بود.

این بازی یاد آور جدال تاریخی آنان در نیمه نهایی همین مسابقات در سال 2012 بود. جایی که "لوئیس" در حالی که با نتیجه 5 بر 1 از "وید" عقب بود ، با ارائه یک بازی فراموش نشدنی ، 5 ست پیاپی را به نفع خود به پایان رساند و با برتری 6 بر 5 به فینال مسابقات راه یافت!!!!

جدال این دو همواره یکی از بازی های کلاسیک دارت جهان به شمار رفته  و بی شک نگاه تمام علاقه مندان دارت به این بازی دوخته شده است.

 

اما دیشب از 4 بازی مرحله یک چهارم نهایی ، 2 بازی برگزار شد و طی آن چهره 2 نفر صعود کننده به دیدار نیمه نهایی مشخص شد.

در اولین دیدار ، "پیتر رایت" ، نفر 16 رنکینگ PDC ، به مصاف "وس نیوتن" ، نفر 8 رنکینگ PDC رفت. هر دو حریف پایاپای پیش رفتند و هشت ست اول بازی را با هم تقسیم کردند! (4 - 4)

درست نهم  هر 2 حریف به تساوی 2 بر2 (لگ) رسیده و با توجه به قانون بازی به دو (Tie break) این "رایت" اسکاتلندی بود که با برتری 5 بر3 در ست نهم ، در مجموع با نتیجه 5 بر 4 (ست) اولین صعود کننده به جمع 4 نفر پایانی رقابتها لقب گرفت.

از نکات جالب توجه این بازی "فینیش 170" "نیوتن" و "فینیش 164" "رایت بود!!!

در دومین دیدار از مرحله یک چهارم پایانی ، جادوگر شهر آز ، "سایمون ویتلاک" با نتیجه ای مشابه با حساب 5 بر 4 (ست) ، یان وایت را مغلوب کرده و برای سومین بار از سال 2010 تا حالا به جمع 4 نفر پایانی راه یافت.

در این دیدار مهیج و بسیار با کیفیت دو حریف مجموعا 27 بار "180" زدند. این دیدار نیز به مانند دیدار نخست این دور به ست نهم کشیده شد و در حالی که هر دو حریف 4 - 4 (ست) و در ست آخر 2-2 (لگ) مساوی بودند این ، مرد شماره 1 استرالیا و نفر 4 رنکینگ PDC ،  ویتلاک بود که با برتری 4 بر 2 دراین ست و در مجموع با برتری 5 بر 4 (ست) به دومین فرد حاضر در مرحله نیمه نهایی رقابت ها تبدیل شد.

چهره دو صعود کننده بعدی به دیدار نیمه نهایی امشب (یکشنبه شب) مشخص خواهد شد.

منتظر خبرهای بعدی باشید. با تشکر از توجه شما عزیزان. حسین خسروی

 

عکس از :  Ladbrokes World Darts Championship , Lawrence Lustig , PDC

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: مهندس امید غلامی تاريخ: سه شنبه 10 دی 1392برچسب:, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

به وبلاگ علاقمندان دارت استان آذربایجان غربی خوش آمدید.در این وبلاگ می توانید بارشته دارت آشنا شوید. از خصوصیات این ورزش می توان : ورزش مدیران موفق - ورزش خانواده - بدون خطر و محدودیت سنی 7 تا .... - ورزش مکمل ورزشهای سنگین - ورزش دوم ورزشکاران حرفه ای - ورزشی کم جا و کم هزینه - ورزشی لذت بخش برای معلولین و جانبازان - هر ساعت این ورزش ۱۲۰۰ متر پیاده روی دارد. ورزشی نوین ، مفرح و هیجانی - تقویت تمرکز حواس - بالا بردن اعتماد به نفس - بالابردن قدرت محاسبه - ایجاد حس رقابت و انگیزه - یادگیری بسیار سریع و آسان- کاهش استرس - بدون نیاز به محل خاصی برای تمرین(فقط 3 متر جا) - بدون نیاز به یار تمرینی - قابلیت بازی از یک نفر تا بی نهایت .

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

اوقات شرعیذکر روزهای هفتهآیه قرآن تصادفی

Template By: LoxBlog.Com

 

 


© All Rights Reserved to urmiadarts.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com